Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Few marketers recognize the extraordinary range of metrics now available for evaluating their strategies and tactics. In Marketing Metrics, four leading researchers and consultants systematically introduce today's most powerful marketing metrics. The authors show how to use a "dashboard" of metrics to view market dynamics from various perspectives, maximize accuracy, and "triangulate" to optimal solutions. Their comprehensive coverage includes measurements of promotional strategy, advertising, and distribution; customer perceptions; market share; competitors' power; margins and profits; products and portfolios; customer profitability; sales forces and channels; pricing strategies; and more. You'll learn how and when to apply each metric, and understand tradeoffs and nuances that are critical to using them successfully. The authors also demonstrate how to use marketing metrics as leading indicators, identifying crucial new opportunities and challenges. For clarity and simplicity all calculations can be performed by hand, or with basic spreadsheet techniques. In coming years, few marketers will rise to senior executive levels without deep fluency in marketing metrics. This book is the fastest, easiest way to gain that fluency.
Marketing. --- adverteren --- verkoopanalyse --- Applied marketing --- prijsbeleid --- marketingstrategie --- Marketing research. --- Marketing --- Mathematical models. --- Marketing research --- Mathematical models
Choose an application
Hygiene. Public health. Protection --- Financial management --- prijsbeleid --- gezondheidszorg --- management --- ziekenhuizen --- ziekenhuisbeleid --- kostprijs --- prijsbepaling
Choose an application
Heel wat ondernemingen prijzen hun aanbod veel te laag, zo blijkt uit onderzoek. Hoofdreden? Bij het bepalen van de prijs baseren ondernemers zich doorgaans op de kostprijs van hun product, waarbij ze een vaste winstmarge tellen. Nochtans zou het logischer zijn om bij de prijszetting uit te gaan van de waarde van het product, gezien door de ogen van de potentiële klant. Het is een manier van denken, waaraan een sterker omzet- en/of winstdoel ten grondslag ligt. Prijs je rijk is volledig gewijd aan prijszetting. Het is een aanrader voor ondernemers die de prijspolitiek van leveranciers en concurrenten willen doorgronden, en die de knepen van een eigen rendabel prijsbeleid onder de knie willen krijgen. De vele tips en tricks zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ook studenten bedrijfsmanagement vinden in dit boek de nodige achtergrondinformatie om een inzicht te verwerven in hoe prijzen tot stand komen.Negentig procent van de consumenten beweert dat de prijs één van de belangrijkste elementen is bij een aankoopbeslissing. Nochtans tonen observaties aan dat slechts weinigen bij de overweging die aan een aankoop voorafgaat, effectief rekening houden met de verkoopprijs. De kwaliteit van het product en de dienstverlening voor en na verkoop vinden ze een stuk belangrijker. En natuurlijk beïnvloeden ook reclame en verpakking het koopgedrag, al wordt die beslissing vaak in amper 2 tot 3 seconden genomen. Een verpakking die in het oog springt, kan potentiële klanten makkelijker verleiden. Wie dan de prijs ziet of hoort, legt onbewust een link met de activiteit die daarmee gepaard gaat, namelijk betalen. En dat is nu juist wat mensen - op enkele uitzonderingen na - niet graag doen... Bron : http://www.acco.be
prijsbeleid --- prijsbepaling --- consumenten --- Economics --- Prijsvorming --- Prijszetting --- Sales management --- Marktonderzoek --- 338.5 --- prijsbepalingen --- Prijzen. Prijsvorming. Kosten --- prijsberekening --- prijsvorming --- marketing --- 658.8.031 --- Economie --- Salesmanagement
Choose an application
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëen van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier. In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie.
Marketing --- prijsbeleid --- marketing --- merkimago --- consumentengedrag --- 658.8 --- koopgedrag --- marktonderzoek --- positionering --- strategie --- Marktonderzoek --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Business 2018 --- marketinginstrument --- PXL-Handboeken
Choose an application
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing. Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de esentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelaties op een heldere en bondige manier.In deze herziene en geactualiseerde editie van Marketing, de essentie wordt nog meer aandacht besteed aan de marketing van diensten en aan nieuwe marketinginstrumenten zoals social media. Actuele en aansprekende praktijkvoorbeelden uit Nederland en Vlaanderen verduidelijken de theorie. In de bijlage wordt nader ingegaan op de totstandkoming van het marketingplan.
Marketing --- marketing --- prijsbeleid --- Marketingstrategieën --- Koopgedrag --- Marktsegmentatie --- Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen --- marketingstrategie --- marktonderzoek --- 658.8 --- marketingcommunicatie --- marketing, verkoop, distributie --- merkimago --- consumentengedrag --- Marketing. --- PHL-Business 12 --- marketinginstrument
Choose an application
Economie Vandaag is een complete en overzichtelijke inleiding tot het opleidingsonderdeel economie in het hoger onderwijs. Het boek slaat een brug tussen theorie en actualiteit en is een aantrekkelijk instrument om inzicht te verwerven in de verschillende facetten van het economische leven. Elk boek geeft bovendien toegang tot het online leerplatform economievandaag.be. Via dynamische figuren en digitale begeleiding bij de zelftoetsen en opgaven kan je als student de leerstof inoefenen en beter begrijpen. Daardoor leent Economie Vandaag zich uitstekend tot zelfstudie. (flaptekst)
Social Sciences and Humanities. Economics -- Economics (General). --- economie --- toegepaste psychologie --- Economics --- prijsbeleid --- HO (hoger onderwijs) --- overheid --- betalingsverkeer --- internationale handel --- conjunctuur --- macro-economie --- consumenten --- Economie --- 330 --- 340.1 --- theoretische economie - encyclopedische werken --- PXL-Handboeken --- PXL-Business 2019
Choose an application
Dit inleidende handboek is geschreven voor studenten hoger onderwijs die zich willen verdiepen in business-to-consumer marketing. Het handboek presenteert de elementaire concepten en denkkaders uit het vakgebied en is doorspekt met voorbeelden uit de leefwereld van studenten zodat de theorie makkelijk aan de praktijk gelinkt kan worden. Doordat de studenten een stevige theoretische basis meekrijgen, zijn zij ook beter in staat om recente innovaties een plaats te geven in de bredere context.Nieuwe kennis en structurele ontwikkelingen op micro- en macroniveau worden in dit handboek grondig onderzocht en studenten worden uitgedaagd om hun eigen visie onder woorden te brengen. Bovendien besteedt Marketing in beweging aandacht aan de randvoorwaarden waaraan marketing dient te voldoen om het welzijn van de mens en onze leefomgeving te vrijwaren. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/marketing-in-beweging
Marketing --- prijsbeleid --- merkimago --- marketing --- consumentengedrag --- 369.1 --- Strategieën --- Consumentengedrag --- Consumptie --- Marktonderzoek --- Groei --- Concurrentie --- Besluitvorming --- Koopgedrag --- Doelgroepenreclame --- Productontwikkeling --- Productinnovatie --- Prijsvorming --- Marketingcommunicatie --- Distributie --- Winkelformules --- Online marketing --- 658.8 --- innovatie --- Strategie --- Distributie (economie) --- Winkelformule --- Onlinemarketing --- Financiewezen
Choose an application
Economie Vandaag biedt de meest complete en uitgebalanceerde inleiding tot het opleidingsonderdeel economie in het hoger onderwijs. Het boek slaat een brug tussen economische theorie en actualiteit. Op die manier is het een aantrekkelijk instrument om een grondig inzicht te verwerven in de economie en de samenleving. De auteurs besteden uitgebreid aandacht aan thema's zoals armoede, vergrijzing, milieu, ontwikkeling, schuldgraad...Dankzij de medewerking van economische en financiële instanties zijn de meest recente cijfers opgenomen en tot net voor publicatie aangepast. Elk exemplaar van dit boek geeft bovendien toegang tot het leerplatform economievandaag.be. De student kan aan de hand van dynamische figuren de opbouw herhalen en beter begrijpen. Daarnaast krijgt hij of zij digitale begeleiding bij de opgaven om meer inzicht te verwerven. Door extra opgaven en online zelftoetsen kan de student zelf verder oefenen en zo steeds zijn of haar vooruitgang in kaart brengen.Bron : https://www.academiapress.be/nl/economie-vandaag-2019
Economics --- toegepaste psychologie --- economie --- 351 --- Economie --- 330 --- Algemene economie --- Hoger onderwijs --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Cursus bachelor in het Office Management --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- HO (hoger onderwijs) --- internationale handel --- betalingsverkeer --- prijsbeleid --- overheid --- macro-economie --- consumenten --- monetaire politiek --- conjunctuur --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Bachelor in het office management --- Bachelor in het communicatiemanagement
Choose an application
Economie vandaag is een complete en overzichtelijke inleiding tot het opleidingsonderdeel economie in het hoger onderwijs. Het boek slaat een brug tussen theorie en actualiteit en is een aantrekkelijk instrument om inzicht te verwerven in de verschillende facetten van het economische leven.Elk boek geeft bovendien toegang tot het online leerplatform economievandaag.be.Via dynamische figuren en digitale begeleiding bij de zelftoetsen en opgaven kan je als student de leerstof inoefenen en beter begrijpen. Daardoor leent Economie vandaag zich uitstekend tot zelfstudie.https://www.academiapress.be/nl/economie-vandaag-2021
Economie --- Cursus bachelor in het Communicatiemanagement --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Bedrijfseconomie --- Bedrijfsorganisatie --- Economics. --- 330 --- Macro-economie --- Monetair beleid --- Conjunctuur --- Duurzame ontwikkeling --- Overheid --- Prijsvorming --- Consument --- Bachelor in het communicatiemanagement --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Money. Monetary policy --- Economics --- HO (hoger onderwijs) --- internationale handel --- betalingsverkeer --- prijsbeleid --- overheid --- macro-economie --- consumenten --- conjunctuur
Choose an application
Economie Vandaag bestaat 25 jaar. Dat wordt gevierd met een jubileumeditie. Elk exemplaar van dit handboek geeft voortaan toegang tot een digitaal platform, economievandaag.be, met studiehulp en toetsen. Dynamische grafieken helpen studenten om de opbouw beter te begrijpen en te herhalen.
Bedrijfseconomie. --- Economie. --- prijsbeleid --- tewerkstelling --- HO (hoger onderwijs) --- overheid --- betalingsverkeer --- internationale handel --- conjunctuur --- macro-economie --- consumenten --- economie --- Economics --- Economie ; niet-universitair hoger onderwijs --- 330 --- Economie --- AA / International- internationaal --- 330.00 --- 340.9 --- consumentengedrag --- economische groei --- geldmarkt --- inflatie --- prijzen --- productie --- producenten --- handel --- 33 --- 330 Theoretische economie. Economische theorie. Economische analyse --- Theoretische economie. Economische theorie. Economische analyse --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden. --- Theoretische economie ; Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Economie in het algemeen --- theoretische economie - inleidingen --- nationaal inkomen --- geld --- PXL-Business 2016 --- PXL-Education 2017 --- Algemene economie --- Hoger onderwijs --- Economische en sociale theorieën: algemeenheden
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|